Hranice tolerance
Cíl: náhled vlastní tolerance ale i xenofobie, konfrontace sociálních no–
rem mezi účastníky skupiny.
Klíčové kompetence: kognitivní kompetence poznatky o cizí kultuře,
předcházení předsudkům, stereotypům, tolerování odlišnosti; behaviorální
kompetence umění interkulturní komunikace (uvědomění si a respekto–
vání pravidel v cizích kulturách).
Cílová skupina: individuálně nebo skupinově, 6–15 účastníků (menší
skupina je vhodnější pro intenzivní práci), od 15 let.
Čas: 15–45 minut (dle složení účastníků skupiny a jejich počtu).
Pomůcky: křída, popř. podlaha s výraznou čárou (spára, ale i provázek,
útržky papíru...), volný prostor bez židlí.
Postup: Trenér vyzve, aby se účastníci shromáždili před čárou na pod–
laze, a dá tuto instrukci: „Tohle je teď hranice vaší tolerance s chováním ně–
koho jiného.“
Diskuse (vyhodnocení) příklady otázek pro moderování diskuse:
Jak se pozná, že jste ji přestoupili co budete dělat?
Jaké chování vás přiměje, abyste ji přestoupili?
Jaké chování od členů jiných kultur vás přiměje k jejímu přestoupení?
Jaká je podle vás správná reakce, resp. je vaše reakce správná"?
Poté jsou účastníci vyzváni, aby si vyzkoušeli pocit přestoupení hranice.
Diskuse (vyhodnocení) příklady otázek pro moderování diskuse:
Jak jste se cítili, jaké to bylo?
Co by přivedlo příslušníka jiné kultury (příklad) k přestoupení své hranice
tolerance?
189
<< první stránka < předchozí stránka přejít další stránka > poslední stránka >>